Van eigen bodem is The North, een drama over twee vrienden die door de Schotse Hooglanden trekken op zoek naar verbinding met de natuur, elkaar en zichzelf. Regisseur Bart Schrijver trok met een kleine cast en crew van slechts acht makers en één camera 300 kilometer te voet door Schotland.

In twee maanden tijd hebben we met z’n allen een prachtige PR-campagne opgetuigd met een mediawaarde in print van dik 1.200.000. Gemiddeld gaf de Nederlandse pers The North vier sterren.

Met deze campagne zetten we de makers in de spotlight door interviews op te zetten met zowel landelijke media als regionale media. Regisseur Bart Schrijver verscheen in Algemeen Dagblad + alle regionale kranten, de Volkskrant (opener V), Telegraaf, Parool, Podcast Cinemakers, Opium (radio 4) en Kunststof (radio 1) en grote artikelen in Omroep Brabant, Brabants Dagblad, Brabant Cultureel.

Cameraman Twan Peeters sprak met  De Gelderlander en Omroep Gelderland.

Acteur Bart Harder ging terug naar zijn roots en zat in het culturele talkshow Op&Ut van Omrop Fryslan en ging in gesprek met Leeuwarder Courant.

Naast interviews, hebben we een grote winactie met Wandelnet en Toeractief opgezet. Ook waren we aanwezig bij de première waar Cineville een verslag maakte op de rode loper.

Tv-programma Editie NL maakte n.a.v. het succes The North een item rondom de hype van wandelvakanties en liet de filmtrailer zien.

Uiteindelijk trok The North 125.000 bezoekers naar de filmtheaters!