Voor de bioscooprelease van Sweet Dreams hebben we de PR-campagne opgezet, die met een behaalde mediawaarde van 12 miljoen euro uiterst succesvol genoemd kan worden!

Sweet Dreams combineert meedogenloze satire en een uitbundige esthetiek in een verhaal over de ondergang van het Nederlandse kolonialisme in Indonesië. Het eigenzinnige drama Ena Sendijarević werd door de media bejubeld ontvangen met 4 sterren recensies. We zetten talloze interviews op: in álle landelijke dagbladen, in magazines als AD Mezza, Filmkant, JAN, Vara Gids, Veronica Superguide en VPRO Gids en radioprogramma’s als Met het oog op morgen, Weekendnieuws en Kunststof op Radio 1, Volgspot op Radio 5 en De Ochtend op Radio 4. Ook waren hoofdrolspeelster Renée Soutendijk en Ena Sendijarević te gast op NPO1 bij Op1 en werd de film in het zonnetje gezet in het NOS Journaal, RTL Nieuws, RTL Boulevard en SBS Shownieuws.

 

De zegetocht van Sweet Dreams begon anderhalve maand voor de bioscooprelease op het prestigieuze festival van Locarno. Daar ging de film in wereldpremière en won Renée Soutendijk de prijs voor de Beste Actrice. Sweet Dreams werd gekozen tot de Nederlandse inzending voor de Oscars, dingt mee bij de European Film Awards en was de film openingsfilm van het Nederlands Film Festival. Het festival werd afgesloten met de felbegeerde Gouden Kalveren uitreiking. Sweet Dreams is dit jaar met maar liefst 6 Gouden Kalveren de grote winnaar van de belangrijkste Nederlandse filmprijzen met Gouden Kalveren voor Beste Film, Beste Regie (Ena Sendijarević), Beste Hoofdrol (Renée Soutendijk), Beste Bijrol (Florian Myjer), Beste Camera (Emo Weemhoff) en Beste Costume Design (Bernadette Corstens).

In Sweet Dreams spelen Renée Soutendijk, Lisa Zweerman, Florian Myjer, Hans Dagelet, Hayati Azis, Rio den Haas, Muhammad Khan en Peter Faber de belangrijkste rollen.

In opdracht van producent Lemming Film was Triple P Entertainment al in het post-productie proces betrokken bij de film en dacht mee over o.a. het artwork en de poster, de still selectie, de persmap etc.

In opdracht van Gusto entertainment hebben we de PR-campagne rondom de bioscooprelease opgezet.