PR CAMPAGNE CAPTAIN NOVA
Voor de eigentijdse, spannende familie sci-fi film Captain Nova van regisseur Maurice Trouwborst en scriptschrijfster Lotte Tabbers (de makers van De Regels van Floor) waren we verantwoordelijk voor de algehele PR campagne. Captain Nova beleefde z’n wereldpremière op het Cinekid Festival en won de prestigieuze Cinekid Leeuwen voor Beste Kinderfilm en Beste Nederlandse Kinderfilm en als kers op de taart ook de Publieksprijs.
ZO GEREGELD
Via diverse persberichten werd de media geënthousiasmeerd. We organiseerden persvoorstellingen, een persdag en zetten diverse interviews op in Parool, Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, Kidsweek, Zo Zit Dat, VPRO Gids, Filmkrant, RTL Boulevard en NOS Jeugdjournaal. Daarnaast verschenen er ook tal van aankondigingen en prijsvragen, zowel in print als online media.
Via een speciale social media-campagne werden influencers op Instagram en TikTok geactiveerd. Specifieke moeder-influencers en mamablogs werden daags voor Sinterklaas verrast met een Captain Nova-pakket bestaande uit bioscoopkaartjes, Captain Nova t-shirts, een ADD-bouwpakket en een heuse chocolade letter N (van Nova) om social media-posts en online artikelen te stimuleren.